nvista

Hayalet Aygıtları ve Sürücüleri Görmek

BİLGİ: Bu makale daha önce bilgisayarınıza takıp kullandığınız ama artık bilgisayarınıza takılı olmayan aygıtların artık aygıt takılı olmadığı için göremediğiniz sürücülerini nasıl görebileceğinizi ve bu şekilde nasıl kaldırabileceğinizi anlatacaktır.Bu sürücüleri kaldırmak hem diskinizde yer açacak hem de olası çakışmaların önüne geçecektir.



 İPUCU:
Diyebilirsiniz ki "1. Adım"ı uygulamadan da "Gizli aygıtları göster"i seçebiliyorum ve gizli aygıtlar görüntüleniyor.
Aradaki fark şudur; Vista da aynı gizli klasörler gibi gizli aygıtlar vardır. "1. Adım"ı uygulamadan sadece bu gizli aygıtları görebilirsiniz.Ama "1. Adım"ı uyguladıktan sonra zamanında bilgisayarınızda var olan ama artık var olmayan aygıtı da görebilir ve muhtemelen hala yüklü olan sürücüsünü kaldırabilirsiniz.(Örneğin eski ekran kartınız)


UYARI:
Bu sürücüleri silerken çok dikkatli olun.Kullanımda olan bir sürücüyü  veya bir aygıtın gölge kopya sürücüsünü silmeniz ilişkili olduğu aygıtın artık düzgün çalışmamasına sebep  olacaktır. 





ADIM 1
1- "Bilgisayarım"a sağ tıklayıp "Özellikler"e tıklayın.

2-Sol taraftan "Gelişmiş Sistem Ayarları"nı seçin.



3- "Gelişmiş" sekmesinden "Ortam değişkenleri"ni seçin.



4-Üstteki "Yeni" butonuna tıklayın.



5- Değişken adı olarak "devmgr_show_nonpresent_devices" yazın.

6- Değişken değeri olarak "1" yazın.



7- "Tamam" deyip pencereleri kapatın.



ADIM 2

1- "Bilgisayarım"a sağ tıklayıp "Yönet" deyin.

2- Açılan yönetim konsolundan "Aygıt yöneticisi"ni seçin.

3- "Görünüm" sekmesinden "Gizli aygıtları göster"i işaretleyin.



4- Artık Hayalet sürücüleri görebileceksiniz.



Okumaya devam...

Sistem Aracları 4933671829788976746

Yorumlar

Arşiv

Twitter

item