nvista

Bilgisayarınız Yavaş mı Açılıp Kapanıyor?


BİLGİ: Eğer yazdığım yazıları okuyorsanız özellikle Daha hızlı daha atak ve daha uyumlu bir Vista makalemi okuduysanız Vista'nın hızını arttırma anlamında her türlü yönteme vakıf olduğumu da görmüsünüzdür.Fakat daha önce bilmeme rağmen nasl olsa aynı işi yapan 3. parti bir program kullanıyorum diyerek uygulamadığım bir yöntemi bu gün denemek için uygulama fırsatım oldu.Aldığım sonuç şimdiye kadar uyguladığım hiçbir yöntemle karşılaştırılamayacak kadar net ve çarpıcı oldu.Bu da bu yazıyı yazmayı elzem kıldı.



 NOTLAR:



  • Daha evvel bu konuyla ilgili bir yazı yazmış ve bu yöntemi önermiştim fakat aynı yazıda "AusLogics"i kullanmanın daha pratik ve daha iyi sonuçlar verdiğini yazmıştım.Bunu hatamı kabul edip yazdığım bir düzeltme yazısı olarak görebilirsiniz. 



  • Ben "AusLogics" ile diskini düzenli olarak birleştiren bir kullanıcıyım.Bunun dışında "AWC" ve "Tuneup 2009"u da zaman zaman kullanıyorum. Alttaki adımları bunları kullandıktan ve hepsinde disk parçalanma yüzdesi olarak "%0"ı aldıktan sonra uyguladım.(Şu anda Diskeeper 2010 kullanıyorum. Şubat 2010)



  • Daha evvel bilgisayarımın yeniden başlama süresi "110 sn" civarında iken bu adımlardan sonra bu süre "75 sn"ye düştü.





  • Bu komut varsayılan disk birleştirme yönteminden farklı olarak Vista'nın "64 Mb"tan büyük dosyaları da birleştirmesini sağlamakta.

  • "1. Adım" yaklaşık 70 gb ı dolu C: sürücümde yaklaşık "50 dk." sürdü.(Bu işlem süresi boyunca bilgisayarınızı normal olarak kullanabilirsiniz)

  • "2. Adım" yaklaşık "40 dk." sürdü..(Bu işlem süresi boyunca bilgisayarınızı  kullanamazsınız)









1. ADIM:

1Yönetici haklarına sahip bir komut istemcisi açın.


2- Komut satırına defrag c: -w yazıp "Enter"a basın.




















3- Önce Komut satırında durum raporu görüntülenecek.

4- Resimdeki gibi ikinci bir durum raporu verilene ve  C:\Windows\system32>_ ibaresi yanıp sönmeye başlayıncaya kadar bekleyin.(Bunun süresi HDD nizin büyüklüğüne ve parçalanmışlığına bağlı olarak değişecektir.Yukarıda ki notları okuyunuz)

5- İşlem tamamlandığın da Komut istemcisini kapatın.








2.ADIM:

1- Bilgisayarımı tıklayıp açın Vista'nın kurulu olduğu diske sağ tıklayıp "Özellikler"i seçin.


2- "Araçlar" sekmesini açıp "Hata denetimi"ndeki "Şimdi denetle"yi işaretleyin.


3- Çıkan kutucuktaki her iki şıkkıda işaretleyin.













4- Gerekli onayları verip bilgisayarı yeniden başlatın.


Okumaya devam...

Sistem Aracları 2710014171494472752

Yorumlar

Arşiv

Twitter

item